woensdag 5 februari 2014

Steijn moet veld ruimen bij ADO

ADO Den Haag heeft trainer Maurice Steijn ontslagen. Dat meldt de Haagse eredivisieclub vandaag op de website. ADO Den Haag zette de 40-jarige oefenmeester op straat wegens de tegenvallende resultaten. ADO verloor dinsdagavond teleurstellend met 3-0, thuis van Heracles Almelo. Na 22 wedstrijden staat de ploeg laatste, met 20 punten.

Na afloop van dat duel wilde algemeen directeur Piet Jansen van ADO nog geen uitspraken doen over de toekomst van Steijn in Den Haag. 'De spelers, de staf en ik staan achter hem', zei Jansen toen nog. Een dag later bleek die steun er niet meer te zijn.

Steijn, die eerder dit seizoen met zijn ploeg wist te winnen van Vitesse, FC Twente en Feyenoord, werd in juni 2011 hoofdtrainer in "zijn" Den Haag. Hij volgde John van den Brom op, die verkaste naar Vitesse, De ontslagen trainer erkende dinsdagavond zelf al dat zijn positie wankel was maar wilde toen zelf nog niet aan opstappen denken. 'Ik sta er nog heel goed in, omdat ik nog steeds alle vertrouwen heb in deze groep. Mijn positie heb ik niet in de hand. Het enige dat ik in de hand heb zijn mijn spelers en mijn staf. Ik moet het maar afwachten', zei hij tegen de  NOS.

Henk Fräser neemt tot het einde van dit seizoen de taken van Steijn over. De voormalige assistent van Steijn moet de Haagse club zien te behoeden voor degradatie.

Steijn is alweer de vierde trainer die ontslagen wordt in de eredivisie.Alex Pastoor was dit seizoen de eerste hoofdtrainer die zijn taken moest neerleggen. Al na drie (allen verloren)  eredivisiewedstrijden moest hij vertrekken  bij NEC. Gertjan Verbeek was de volgende die zijn ontslag kreeg. Eind september kwam er een einde aan zijn dienstverband bij AZ. Ruud Brood was de derde trainer die zijn congé kreeg. Medio december moest hij het vertrekken bij Roda JC.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten